vrijdag 22 april 2016

Voor het geval je overweegt om de opleiding tot Mindful Analyst te gaan doen. Een evaluatie

Anneloes Sorgdrager, psycholoog

Een opleiding die me veel meer heeft gebracht dan ik me van te voren had voorgesteld. Toen ik deze opleiding inging, was ik nieuwsgierig naar de methodiek om middels internet hulp te kunnen bieden. Wat mij aantrok was de zeer korte duur van het traject, maar daarmee de mogelijkheid toch diepgang te creëren. Daarnaast was het vooral het ontbreken van protocollen en verplichte diagnoses wat mij heerlijk leek.

En dat was het allemaal.
Maar het was veel meer dan dat.

De methode staat als een huis en het is intrigerend om te zien en zelf te merken hoe het werkt. De kracht van deze manier van hulpverlening is dat het om ECHTE hulpverlening gaat. Je wordt niet afgeleid door zaken die een persoonlijk proces eigenlijk alleen maar afremmen of in de weg staan; zoals protocollen, oordelen over de ander, de therapeutische relatie, de sfeer van een werkkamer, non-verbale communicatie of administratieve rompslomp. Alles wat binnen een MA-traject gebeurt, heeft enkel betrekking op de cliënt en zijn verhaal. Er is niets anders wat aandacht behoeft en dus krijgt. En zo kan het dat de cliënt, echt in het korte tijdsbestek van één week, weet hoe hij verder moet.

Maar naast dit inhoudelijke plezier is er Mirjam; zij leidt je op een heerlijke manier door de studie. Enorm veel kennis, passie, relativeringsvermogen, humor en heel veel veiligheid brengt zij steeds weer mee. Zij zet je aan tot denken en maakt je nieuwsgierig naar meer (en meer). Het is een genot om van haar te mogen leren! Na deze opleiding heb je alles in huis om de methodiek in te zetten en zelf aan de slag te gaan.

Veel dank Mirjam!

____________________________________________________________________________

Wil je ook leren hoe je anderen optimaal via email kunt coachen - en in een zeer korte tijd? Je cliënten zullen er blij mee zijn... Neem dan vrijblijvend contact op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten